onsdag 17. august 2011

sy glede

stellebag, madrass, pute, dyne og "pynteting"
oppi stellebagen, med lomme og greier.

pyntet med strykemerker som er sopp for å få en "rødtråd" med sopp på alle tingene.

små sopp som baby-dukken kan se på.




madrass, pute og dyne, i koselig og barnslige stoffer (fra stoff og stil hvis noen lurte)


jeg har kjøpt inn en lille dypvogns dukkevogn fra brio som Leah skal få når hun blir store søster, som en "storesøster-gave". jeg tenkte det kunne gjøre litt lettere iforhold til sjalusi og slikt rundt at det kommer en liten baby i hus som skal ha og får masse oppmerksomhet og kanskje ikke Leah får fult så mye oppmerksomhet som før. jeg tror egentlig ikke sjalusi kommer til å bli et kjempe problem, men man vet jo aldri før den lille nye familie medlemmet kommer. tenkte også det kunne være koselig at hun på en måte steller dukken i den nye vogna mi imens mor steller babyen, kan tenke meg hun kanskje kopierer litt av det jeg gjør da. men så har jeg også da sydd litt utstyr til dukkevogna til henne da. madrass, pute og dyne til å ha i vogna, "stellebag" med lomme inni, tenkte også å kjøpe inn litt dukkeutstyr og legge i den og kanskje et par små bleier hun kan ha til dukken. og en "pynteting" eller hva jeg skal kalle det, sånn til å henge over vogna som "babyen" (dukken) kan se på, formet som små sopp-figurer, skal det ihvatfall være, ikke så lett og sy så smått må jeg innrømme. jeg synes det er så koselig å sy til Leah og dukkene hennes, når hun var mindre og fikk sin første dukkevogn sydde jeg også madrass, pute og dyne til den og det har blitt flittig brukt opp igjennom årene. men foreløbig skal dette bare ned i esken igjen sammen med vogna som står i kjellern, hun skal ikke få det før hun blir storesøster altså. selv om jeg har veldig lyst til å skru sammen dukkevogna og plasere tingene pent i og gi det til henne med en gang, så skal jeg klare å holde meg til babyen kommer. nå har jeg fått ryddet etter meg her, ser virkelig ut som lynet har slått ned i spisestua når jeg syr og ordner. snart skal jeg hente tulla mi i barnehagen og lage middag. ha en kjempe fin onsdag videre alle sammen!!'


-klem fra Ida-

2 kommentarer:

  1. Åh, det var kjempelurt! Både ift sjalusi, men også bare for å vise henne at hun fortsatt er viktig og har din oppmerksomhet:) det du har laget er kjempefint!

    SvarSlett
  2. tusen takk :) ja synes egentlig selv også det var en god ide hvis det er lov å si ;) men er litt usikker på akkurat når hun skal få den, om det blir når babyen blir født eller kanskje når babyen kommer hjem fra sykehuset...?
    klem fra ida.

    SvarSlett