tirsdag 2. august 2011

mage, litt utstyr og et vrangt kamera!

hei hei alle sammen, her har vi hatt to deilige uker med ferie sammen hele familen, denne siste uka har vært helt fantastisk og akkurat sånn sørlands sommerer skal være. med dager man bare ligger på svalberget i skjærgåret og svetter og bader om en annen, pakker bare kjølebagen tidlig om morran med mat for hele dagen og er hjemme til å rekke slutten av barnetv før det er senge tid for de minste og to solsvidde foreldre krasjer på hver sin sofa i varmen. dette kan jeg leve på på lange tunge vinter dager som kommer, tenke tilbake på disse deilige dagene vi har hatt i skjæra. og Leah har blitt den skjæra jenta, og tuster rundt på fjellet som bare det og til å med bader flere ganger om dagen i skjøen. hun foretrekker og ut på svalberget fremfor å sitte på en strand studd av folk, og godt er det for det er det vi liker også. i dag har mannen sin siste ferie dag så imorgen begynner på en måte "hverdagen" igjen for oss, jeg og tulla har noen dager aleine hjemme før barnehagen åpner igjen tirsdag neste uke. så skal jeg gå hjemme og pleie meg selv og "vente" på den lille som kommer.. lenge igjen og vente ennå, men kroppen min klarer ikke å jobbe mer så da må det desverre bli på den måten. jeg har så smått begynt og tenke litt på hva jeg trenger til den lille som jeg ikke har etter Leah, foresten så har hun jo alt får navn og Leah går jo rundt og sier navnet hennes hele tiden, hun skal hete Marie, så vet dere det. men jeg har ihvartfall fått kjøpt inn litt ulltøy, handlet litt bodyer, strømpe bukser, luer og sokker fra nøstebarn og så handlet jeg litt på salg på barnashus. Leah er jo født i juni, så etter henne er det mest sommertøy i de minste strørrelsene. Marie skal vist komme 1.11 (i følge ultralyden) og da er det nok ganske kalt for en liten en, så må ha en del mer varmere tøy. men er litt usikker på hvor mye jeg trenger, ulltøy koster jo litt mer en bomul så det er ikke noe man frotser i og kjøper i store mengder. ellers har vi kjøpt et brukt bil sete, var så heldig og finne et på finn.no og noen som solgte det her i byen, greit å slippe å kjøre lange strekninger får å hente sånnt. ellers skal mannen snart settes til å ordne litt på barnerommet før jeg kan tenke helt klart med hva jeg ellers trenger til den lille, jeg har veldig lyst at han skal male "sjakk ruter" på det malte tregulvet på barnerommet, men (forstålig) har han ikke sånn kjempe lyst til det. men smiler jeg søtt nok for jeg det nok skal du se ;)

her kan dere foresten se hvor "svær" jeg er for tiden, føler meg ganske gravid nå men heldigvis er jeg ikke full av vann i kroppen som jeg var med Leah, selv om det har vært så varmt som det har vært, bare passe på og ikke stå for lenge og ta meg en avkjølene dukkert når det trengs så har vannet i beina holds seg borte eller på det minimalet. i skrivende stund for jeg etterlengtet klestnor ute her, så nå tror jeg den snart er ferdig og da skal jeg ut og henge opp sengetøyet mitt til tørk, ute <3 ellers skulle jeg gjerne knipset litt andre nye bilder og vist frem, men kamra mitt har vranga seg litt, vi får ikke opp bildene jeg har tatt. tror det er noe galt med minne brikka, håper ihvartfall det bare er det. å blogge uten bilder eller å ikke kunne ta bilder med speilrefleks kamera mitt kommer til å drepe all blogg lysten, så må få ordnet opp i det så fort som fy. tror (super) mannen min kan finne ut av det bare han har tid til å sette seg ned med det en kveld :)



-klem fra Ida-



2 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har noen herlige dager! Så flott du er!

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  2. Hei på deg :)
    Så koselig blogg du har :)
    Mange fine bilder av et vakkert hjem :)
    Har lagt meg til som følger og gleder meg til å se mere fra deg :)

    Ønsker deg en fin morgendag
    Klem Mette :)

    SvarSlett