onsdag 31. august 2011

EPLER i laaange baner.....

"lille tulla mi som legger eplene på plass i disse morgen timene"






da har jeg fått tak i en haaaau med epler, jeg ble jo så inspirert av det nye nummert av "isabellas" og fikk så lyst til å lage noe, sepesielt eplegele. men disse oppskriftene var med paradisepler. og jeg vet ikke hvordan det er å bruke en samme oppskriften på en annen type epler. disse eplene jeg har fått tak i er ganske sure epler, så da må man kanskje ha i en del mer sukker enn med en søtere type epler. tenkte jeg skulle gjøre kjøkkenet om til eplelage fabrikk til helgen, må ha litt tid på dette og helst en ekstra hånd føler jeg :) så nå vil jeg gjerne ha noen tips, hvis noen har det? oppskrifter eller andre tips? jeg har aldri gjort dette før, så er helt nybegynner på saft og sylting.


-Klem fra Ida-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar