mandag 8. august 2011

"det er sånn sommern skal være"

vi kan vel ikke si annet enn at vi er strålende fornøyd med ferien i år, i forje uke hadde vi det deiligste sommerværet. sånn man drømmer om og husker fra barndommen, nesten helt vindstille dager med steikende sol og på slutten av uka etter så mange varme dager var badetempraturen oppi 24-25 grader, nydelig. vi har hatt mange dager i skjæra og på brygga hos svigers, hatt mange deilige bad i sjøen og hele familien har fått en fin sommerfarge. så nå kan vi gå høsten og vinteren i møte med et godt sol-lager i hjertene våre og mange fine minner fra fine sommerdager.
imorgen er det hverdag og barnehagen begynner igjen, kroppen min klarer ikke mer jobbing så for meg blir hverdagen litt anderledes. men jeg kan ikke la være å begynne å tenke at høsten er her rett rundt hjørnet og tenke på hva vi trenger for høst graderoben, men vi kan jo fortsatt få mange fine augustsommer dager igjen ennå.

idag er det planlegningsdag i barnehagen og etter det skal Leah begynne der for fult, helt til nå har jeg hatt henne hjemme tirsdager og torsdager siden hun begynte i barnehagen og jeg er litt spent på å se hvordan det blir å ha full plass, det er litt godt for meg som ikke orker og leke så mye nå og vite at hun skal være en plass hun får stimulert seg og kosa seg hverdag, og itillegg har hun jo det siste halvåret mast veldig om å i barnehagen de dagene hun har hatt fri.

ellers gleder vi oss også veldig til den lille viltre krabaten i magen skal melde sin ankomst. denne søte jenta på bildet her gleder seg ihvartfall noe veldig til å bli store søster, og snakker hele tiden om lille Marie som hun skal hete, hele tiden.

nå skal Leah en tur ned til mimmin sin imens jeg har time hos legen, sist gang hadde jeg henne med ditt og det kan jeg si at jeg aldri gjør igjen. tålmodigheten tok jo fort slutt når vi måtte vente 30 minutter på venteværlse og hun maste ikke akkurat litt når vi var hos legen. jeg fikk så vidt inn ett ord med legen og glemte alt jeg hadde tenkt å spørre om og slikt. så da er det litt greiere med barnevakt så kan jeg gå aleine.


-klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar