mandag 22. august 2011

"hytte-tur"

liten jente som er veldig fornøyd med å være med på hytte tur. første komentaren hennes når vi kom var: mamma, jeg fant en sopp!! NÅ er hytteturen i gang! gøy å se at hun setter så pris på de små tingene. resten av tur folket, utnnom meg tok en sopptur inn i skogen og Leah fant seg en fin blåbærtue og "parkere" i.


pusser tennene ute, det var også litt stas. og gledet seg veldig til å legge seg på hems, litt skummelt synes mor det var med hems når det ikke var strøm og det ble bekmørkt om natta og en liten frøken som sov litt urolig så høyt oppe.

med barna i seng begynner vi og forberede til deilig middag, mannen koser seg ute i den siste kvelds sola med konjak og rensing av dagens fangst av kantareller.



deilig lammesteik med salat, grillet asparges, amaldine poteter og stekte kantareller... mmm.. og deilig rødvin til resten, mens mor drikker vann. gleder meg litt til å nyte god vin til god mat igjen.



Leah sov ganske greit hele natta, voknet ett par ganger og drømte fælt og hadde forvirret seg på tversj i den store hemsen. halv sju våknet vi til en liten stemme på toppen som sa: pappa, jeg har vært kjempe flink og sovet hele natta! hun kom ned i senga til oss og sa: jeg har litt støv i øyet fordi jeg har gråte da, se da mamma?! jeg tenkte jeg kan jo ikke se støv i øyet og snudde meg da jeg så dakar lille jenta mi hadde fått "sti på øyet" og det ene øyet var helt klistret igjen av klisete guge(betenelse?). litt skiftene humør utover dagen i går, og i natt kom febern og idag holder vi oss inne og hjemme fra barnehagen. kjøpte meg foresten også litt "nytt" på loppemarkad på lørdag, skal få tatt bilder og vist dere seinere idag håper jeg :)


-klem fra Ida-

1 kommentar:

  1. Mmmm, kantareller er jo så supergodt!
    For en herlig tur for liten jente ;o)
    Ser fram til loppefunnene dine, Klem Anna

    SvarSlett