tirsdag 14. august 2012

før og etter, del 2: stua!


Stua rakk jeg heller ikke ta bilder i sin fulleprakt før mannen hadde vært i gang med rivingen, her var det altså oransj vegg til vegg teppe og hengtak før mannen var i gang. etter at vår forje hus hadde panel i alle rom var jeg innstilt på å ha en del tapet, til å begynne med ville jeg ha tapet over alt, men vi gikk over til å ha noe panel og noe tapet noe jeg er veldig glad for idag.

 tapeten vi har valgt i stua måtte være litt enkel og lys i fagene, den går igjennom hele stua og spisestua. vi var super heldige og fikk et tips om en butikk som skulle selge ut tapetene og fikk denne tapeten til kun 50 kroner rullen! så stua i seg selv har ikke kostet mer en litt over 1000 kroner og tapetsere.

 vi ville ha mer "flyt" mellom kjøkken, spisestue og stue så vi valgte blandt annet å lage større åpning her, mellom kjøkkenet og spisetua. vi har også valgt å ha makent tak og gjennomgående og makent gulv i disse tre rommene. så rommene henger sammen men samtidig er det litt separate rom.
noe man oppdager når man skal velge alt nytt er at det er mye press og ganske vanskelig å tenke at alt skal passe sammen, det er liksom noe helt annet å bla i en tapet katalog og å ha den tapeten på en hel vegg og i en stor stue. men når alt fra gulv, tapet, fagen på kjøkkenet og alt sammen kom på plass passet fargene og alt veldig fint sammen!!

 Grunntonene i intriøret går mye i beige og lyse toner, og så farger jeg og frisker opp med puter og sofa trekk, alt etter som jeg ønsker det utifra humør, smak og årstid. jeg bruker stort sett det blomstrete sofatrekket på sommerhalvåret og det beige på vinterhalvåret. det er gøy å kunne bytte litt på!



 Det var stua dere! neste gang blir det gang ;-)
-klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar