onsdag 2. januar 2013

Lekkert dekket...

 





Med nytt servise! Jeg har en stund nå hatt lyst på et nytt servise, men de jeg har kikket på er så dyre og da må man spare så lenge før man har til mange mennsker, men når jeg var på Ikea på fredag kjøpte jeg litt av dette, som heter ARV. det er lyst og lekkert, desverre hadde de ikke så mye igjen av det jeg så etter så det ble rosa middagstallerkner. jeg kjøpte 8 store middagstallerkner og 8 store halvdype tallerkner, alt til 400 kroner. for det hadde jeg fått 2-3 tallerner i et annet dyrer servise. Jeg tenkte å kjøpe inn til flere etterhvert, men begynte med åtte fordi det er så mange stoler jeg har i spisestua mi! Nå har jeg faktisk snart bursdag om ikke så lenge så hint hint dette ønsker jeg meg til bursdagen! jeg kjøpte også ett nytt bestikk fordi det vi hadde var så få at hvert og knivene var veldig sløve, jeg kjøpte dette grove bestikket med gode kniver! den illfasteformen er også ny, den er fra "lillehvite" her i Risør. ellers elsker jeg å dekke bord med hjertene fra upstars og stjernene fra kremmerhuset som jeg dekket med til jul, synes disse kan brukses åre rundt! Når man dekker bord så synes jeg det er koselig at man ser hverandre og derfor liker jeg ikke å bruke store lysestaker eller kubbelys som står i veien ved middagen, men disse små enkle glassbeholderene til store telys er geniale og setter rundt på bordet, disser er fra Ikea og det er også duftlysene i forskjellige farger som er på bordet her. På julaften hadde jeg ikke store telys så da hadde jeg små røde telys i og pyntet med hasselnøtter rundt.
Jeg elsker å dekke bord og gjøre det koselig rundt et måltid, det er desverre ikke så ofte vi har middagsgjester (kanskje et nyttårsforsett og ha det oftere) men dere kommer nok til å se flere dekkede bord fra meg utover året som kommer!!
-klem fra Ida-

1 kommentar: