torsdag 3. januar 2013

Innbydene lekekrok?

Lekekroken med det lille lekekjøkkenet som jeg ordnet i stand i stua får en stund siden har blitt lite brukt, og jentene leker ikke så mye.. Men jeg tror rett og slett den var får kjedelig og lite innbydene til lek(?) Nå har jeg fylt opp lekekroken med litt mer leker, gryter og leke mat, alt er ting vi hadde fra før av, det har bare kommet ned i stua! Og det første ungene gjorde når de stod opp til morran idag var å sette i gang med rolle lek og spise leke mat.. hihi!!



 Får rundt et-to år siden flyttet jeg mye av lekene til Leah opp på rommet hennes i håp om at hun var blitt så stor at hun kunne leke en del der, men hun vil nesten aldri opp på rommet aleine og hvis hun skal leke der så må jeg være med eller hun ha venner på besøk til å leke med (lillesøster telles vist ikke). Marie har hatt en kurv med baby leker ned men nå har hun blitt så stor (plutselig?) og hun intreserer seg mer får "rolle-lek"-leker. Jeg ryddet bort alle babylekene, vasket litt av dem og ga dem til leieboeren i kjellern som har en liten baby! og mer leker måtte ned i stua får at disse frøknene skulle leke ltt!
Jeg prøver å tenke litt variert når jeg velger leker de skal ha nede, her kan de foreksempel lage mat, leke kafè eller butikk. leke med dukker og bamer.. den fargerike kassen (fra åhlens btw) er full av bøker og den store trekassen er full av duplolego!
Og hvis de eller når de etterhvert blir lei dette så er det bare å bytte ut med noe oppe, kanskje da dukkehuset kommer ned en tur..? Jeg blir så glad av å se jentene mine leke, så hva gjør vel da litt ekstra rot i stua? Ingen verdens ting :-)
-klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar