søndag 29. januar 2012

vel overstått dåp....

Da er en flott dåp over, og det har vært en deilig dag! jentene var snille og ganske så tålmodige i kirken, men forstålig nok begynte Leah og bli rastløs og mase etter å gå når en time var godt på kirkebenken, med salmer og prekner. jeg må jo innrømme jeg ikke er av den mest kristene typen, og går kun i kirken til spesielle annledninger, så jeg forstår henne godt når hun maste (kanskje noen ganger litt for høyt) etter å hjeeeeemmmm!!! "kan vi gååååå nååå??" så når vi var ferdige og hadde tenkt å knipse noen bilder, ha da var det ikke mye igjen av tålmodigheten til store søster så det ble ikke så mye bilder vi fikk. mulig noen av de andre "fotografene" fikk litt mere bilder enn vi gjorde. her er ett av Marie og presten ihvarfall!en totalt om gjort stue, og et langbord dekket til 20 stk. med lys rosa, lilla og litt andre pastell farger inni mellom. en cupcake på hver tallerken med et lite "flagg" som bordkort!


masse deilige farger, etter min smak!!



Vi hadde deilig hjemmelaget lapskaus, laget av min flinke bestemor. hun er super til å lage mat, av den gode "gamle" sorten, noe min mann vet å sette pris på! og selvfølgelig var det mat til dobbelt så mange, så nå har vi lapskaus i frysen til mange middager fremover!! min mamma på bildet, og min nevø på siden av henne.

kake tid!! vi hadde mange deilige kaker også! denne bestilte vi hos stavelin, den lokale bakeren i byen. og ellers må jeg si takk til mamma som bakte ostekake, svigermor som bakte verdensbeste, og Anne(pappas kjæreste) som bakte nøttebunn kake. vi har en del kaka igjen, så imorgen skal jeg ha et lite "barsell-treff" med kaffe og kakerester!!

en litt trøtt og sliten Marie får seg litt mat hun også! hun har rett og slett vært en engel hele dagen! ikke fått sovet så mye som hun pleier da, men ikke vært noe særere av den grunn.

og det var ihvartfall ikke noe problem å ha barnedåpen her hjemme, når itillegg hele familien hjalp til å rydde og ordne alt på plass igjen i stua og nå ser alt ut som før her igjen. mannen er nå på "levere-tilbake-alt lånt-servise-og-gryter" runde, og hjem skal han ta med seg take away med litt china mat vi skal kose oss med og slenge beina på bordet resten av kvelden!! god søndags kveld alle sammen!!

-klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar