mandag 21. november 2011

julestrømpe:

jeg sydde jo julestrømpe til Leah for to år siden, og nå måtte jeg jo ha en juletrømpe til i hus, nemelig til lille Marie. ikke at hun kan få noe særlig i den i år da men, veldig koselig å ha to fremme til jul istede for bare en. kanskje hun skal få noen sutter og en bleie i strømpa si.. hihi. men i disse morgen timer har jeg ihvarfall fått sydd en strømpe til Marie, litt anderledes design enn Leah sin men likevel så passer de fint sammen. så nå har jeg løpt litt mellom pupping, bleieskift og bussing til klipping og symarskin. og nå står huset på huet her, tenkte jeg skulle få sydd en til nevøen min Johannes også før jeg begynner å rydde vekk rotet her...






ja her ser du litt av rotet i stua her når jeg syr, noen ganger savner jeg et sy rom så jeg bare kunne lukket igjen når jeg var lei, men her må jeg liksom rydde da. ellers blir det bare ennda mer rot når Leah kommer hjem fra barnehagen og vil leke med alt dette! for det gøyeste er jo å leke med alt som ikke er leker. "heldigvis" er jeg stoffoholiker(?) og jeg har masse fine stoffer å velge mellom når jeg får sylysten på besøk. har også masse annet dilldall, som foreksempel stoff maling som jeg har brukt til å trykke på navnene, har også en del strykemerker som jeg har brukt på begge strømpene og Marie sin strømpe har fått en hjemmelaget sløyfe, synes den ble grei til at jeg aldri har laget sløyfe før! nå får jeg begynne på Johannes sin strømpe imens Marie endelig sover litt tungt og jeg slipper å løpe frem og tilbake og være "sutteinnputter"...


-Klem fra Ida-

2 kommentarer:

  1. Heia Ida :)
    Kjempeskjønne strømper du har lagd, gjør seg med to å så passet de jo perfekt sammen, du er utrolig flink :)
    Til mine 4 har min kjære mor brodert strømper etter hvert som de har blitt født, er helt enkle med forskjellige julemotiv men er veldig glad i dem, tror nesten jeg må henge de opp til pynt nå på søndag :))
    Ser stort sett likedan ut på gulvet hos meg også nå får tiden, konsentrerer meg mest om hvordan jeg skal pynte til jul, he,he :))

    Ønsker deg en fin morgendag
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  2. tusen takk :) ja jeg har sånn koselig brodert julestrømpe med navn på hjemme hos mor, det er jo så koselig med noe litt personlig synes jeg :)
    klem fra ida.

    SvarSlett