tirsdag 15. november 2011

"bitt av basillen"

Ja, jeg har som mange andre også fått dilla på denne trenden med å pynte med "bambi". når jeg først så det i butikker så smått i fjor tenkte jeg at det så rart ut, men nå har jeg også hengt meg på. men jeg må jo at det er ikke alle som er like søte, denne lille på bilde under kjøpte jeg på kremmerhuset for en stund siden og så kjøpte jeg meg to nye idag på Kenza her i Risør. og så gleder jeg meg så til jule i år dere at jeg har bare måtte pynte litt, så nå har jeg to rosa julestjerner i tillegg til sviblene. jeg liker vanligvis ikke julestjerner men disse i rosa må jeg si jeg har forelsket meg litt i. og det som er så greit er at man ikke trenger å kaste de rett etter jul, for jeg har altid det problemet med at de aldri dør og jeg til slutt nærmest må drepe de.
så nå har jeg byttet litt ut her i vinduskarmen min i stua som vanligvis er full av dronning ingrid pelagoniar, jeg var nemelig litt lei de nå så jeg har klippet de ned og "pakket" de vekk og håper de klarer seg på en overvintring i kjellern. leste litt på nettet at det skal gå greit hvis de står mørkt og får litt vann en gang i månden. så kan jeg forhåpentligvis ta de frem igjen når jeg savner de igjen på våren.

det var deilig å få litt nytt og gammelt nytt i vinduskarmen og bytte litt rundt, men det som er så kjipt er at det problemet som de lange pelagoniane mine skjulte kommer nå frem i "dagslyset", ja du har kanskje sett det? de styggeste pungterte rutene!! planen var jo å få byttet de i september, men i hele september var vi preget av syktdom her i huset, og ingen ting ble gjort. oktober kom og da var det hummerfiske som tok opp mannen sin "fritid", så nå sitter jeg her da, men verdens styggeste vinduer å se ut av....



i og med at vi også skal feire julaften her i huset i år kunne jeg absolutt tenke meg å få byttet ut de to i stua nå egentlig, men problemet er jo at det er forferdelig kaldt og veldig liten tid å gjøre det på siden helst ikke Leah eller jeg og Marie kan være hjemme pga det blir veldig kaldt her uten vindu en liten stund. men nå dirver jeg og mannen å diskuterer litt her om det er en mulighet til å få gjort dette en dag eller en helg nå før jul... så får vi se om vi kan få det til..det hadde ihvarfall vært veldig deilig får det er ikke mye pent når sola står inn her.


-Klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar