søndag 25. desember 2011

vel overstått julaften...

Nå er det noen dager siden jeg har fått vært inne på bloggen her, de siste dagene har jo gått litt i ett uten pause! på lille julaften hadde Leah fått fri fra barnehagen og jeg koste meg med begge jentene mine, vi trillet en tur på bibloteket og lekte litt og der og trillet videre ned til byen og tok en kaffi og en vaffen(og saft) på kafè. Leah sier så mye hærlig om dagen og noen ting husker jeg bedre enn andre, og når vi gikk nedover til byen sa hun så kjekt: mamma, jeg glemte å ta på meg sminke men, det gjør ikke noe, jeg har jo leppestift med! På ettermiddagen hadde vi grøt og gløgg og koste oss med film på tv og slappet av. mor fikk til å med kost seg med et glass vin, siden jeg fikk kjøpt meg pumpe på torsdag! med Leah klarte jeg kun å amme i 3 månder så nå har jeg lyst til å klare det i 6 månder ihvatfall, men da føler jeg at det er bedre å pumpe enn å gi mme(morskmelkerstatning). jeg har aldri hatt så mye overskudd av melk så pumper meg på natten mens Marie spiser får da er det mest fordi det somregel mellom 5 og 8 timer siden sist og full tank!
Og selve julaften kom, og spent jente sto opp halv 5 om morran!! det ble litt mas om pakkene som lå der fristene under treet hele dagen og vente tiden og dagen ble laaaang. pinnekjøttet kom på komfyren og deilig julelukt spredde seg utover i huset! Leah var med på kirkegården får å sette lys får første gang, men hun skjønte ikke helt hvorfor hun ikke kunne sette lyset hvor hun ville??

Maser vel ikke jeg mamma?

Da var fin kjolen kommet på, kjempe fin fått i gave av mor og far(mannens besteforeldre) kommer fra butikken lille hvite i risør(mannen sin tante sin butikk). kjolen var fin i en time tror jeg, før hun møkket den til på bilen på vei til kirkegården og tok den av så fort vi kom hjem igjen nesten!

Da var alle klare med finstasen på!!

Bordet dekket og klart! venter bare på maten!

Mannenen min, lille søstra mi og samboern på kjøkkenet! lille søstra mi er litt babysjuk igjen tror jeg, siden hun helst vil busse rundt på Marie hele tiden :)

Mimmi(min mamma) og mannen min i full sving på kjøkkenet!

Og det ble en vellykket kveld! masse deilig god mat, barna kjempe fornøyde med gavene. Leah og Marie fikk mange fine klær og masse fine leker! og selv om det ikke var planen(skulle ikke gi gaver til hverandre) så fikk jeg denne flotte keramikk bollen av mannen min, samler jo på dette og har lysestake, fat og ampel fra denne keramikeren fra før av!(fås kjøpt på villvin i risør, eller på villvin markedet i juli)

Og så fikk jeg to av disse koppene som jeg samler på av mamma, vi går altid på villvin markedet og plukker ut julegaver jeg og søstra mi sammen med mamma, det har blitt en tradisjon! to av de hadde jeg fra tidligere julegaver og så fikk jeg to i går!

Nå koser Leah seg med julegavene sine! sminke dukke fra tante falt sikkelig i smak! ellers fikk hun ski, lego tog, lego hus, lego olebrum hus, to filmer, masse fine klær, penger og masse mer...



Marie koser seg også med sine leker, ny fin babygym og masse annet fint fikk hun!

Nå maser Leah veldig utålmodig her, så nå må jeg ned på gulvet å bygge litt lego!! håper dere alle har hatt en super fin dag i går og skal kose dere masse i romjuls tiden! i dag skal vi på sein julefrokost til svigers og den siden av familien, det blir koselig, kjempe koselig tradisjon!!


-klem fra Ida-

2 kommentarer:

  1. Sååå koselige dere hadde det :) Jeg glemte jo helt å ta masse bilder på julaften jeg da!! (river seg i håret)

    Håper dere får en fin romjulstid og nyter godt de siste dagene som er igjen av dette året :)

    Juleklem fra Monica

    SvarSlett
  2. Hei, ja jeg fikk heller ikke tatt noen bilder etter nissen kom å gavene ble pakket opp, da var det så hektisk her at jeg hadde ikke sjans :P hadde også tenkt å få tatt et familie bilde når alle var i finstasen, men Leah møkket seg til med en gang så det ble det ikke noe av heller gitt... nå har vi nettopp kommet hjem fra familie selskap og ligger rett ut på hver vår sofa her, Leah har vært oppe halv 5!!!! 3 dager på rad så hun var rett i seng gråtende av utmatelse halv 6 idag!
    Håper du også koser deg i juletiden :)
    Klem fra ida :)

    SvarSlett