fredag 3. juni 2011

"sommern er her"

takk gud for disse ekstra fri og helligdagene, bokstavelig talt. grunn nok til å være kristen bare det. og igår kom plutselig varmen de lovet oss, jeg var så skeptisk til morran når det blåste noe forferdelig og jeg gikk å frøys men sånn i ellve tolv tiden skjedde det plutselig noe, det ble utrolig mye varmere i været selv om vinden fortsatt var der. Leah ville prøve bikinien sin til morran idag og var så stolt i bh som hun kaldte det, hun går rundt i den ennå. hun sier så utrolig mye artid for tiden at jeg bare må ringe mannen hele tiden får å fortelle og dele det med noen. etter vi tok av pysjamasen til morran idag kom hun bort til meg og sa: " mamma, se på puppene min. jeg er ikke stor jente ennå" HELDIGVIS er det leeeenge til hun får "stor jente" pupper. og når hun hadde fått på seg bikinien spurte jeg om vi skulle ta et bilde og sende det til pappa. da sa hun: " ja da tror jeg han blir forskrekket mamma" jeg vil ikke si det er et normalt utrykk og bruke for en treåring, men så er det ikke så mye som overasker meg med denne veslevoksene lille tulla lenger.

så igår på den deilige fri dagen koste vi oss og sov lenge for en gang skyld, klarte og sove helt til halv ni og det er lenge her i huset. og så koste vi oss med sein og lang frokost før vi fikk Leah hjem igjen fra overnatting hos besten og anne (min pappa og kjæresten) så bakte jeg en deilig gullerotkake og så koste vi oss med kaffi besøk i hagen. nydelig med sånne stressfrie helligdager hvor man bare nyter livet og koser seg sammen med familien.

og idag sov Leah helt til halv 8, og det merkes på hele familien og formen min ikke minst (som kaster litt opp om morran ennå) vi har hatt en to ukers periode hvor hun har stått opp kl 5 om morran, og da er man trøtt altså. men vi har fri idag også, det er planleggingsdag i barnehagen så jeg har tatt meg fri fra jobb og det er jeg glad for for sommern er her idag også. jeg får lade batteriene litt idag, for i morra er det jobbing igjen. ha en super deilig sommer dag alle sammen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar