mandag 6. juni 2011

Ønske liste til 3 årsdag:

til søndag blir jo tulla mi hele 3 år!!! jeg prøver å få ut av henne hva hun ønsker seg, men tror hun ennå er litt liten for å forstå spørsmålet helt, for det kommer alt fra godteri til jordbær og flere kitti klistremerker. så da må jo mor bestemme hva hun ønsker seg, og det er jo greit det. disse søteste skoene fra ellos.no kunne jeg tenke meg å ha i garderoben hennes.
og disse søteste fin skoen, også fra ellos.no



og nye joggesko skulle hun hatt, de hun har nå eller litt trange og de er str. 24, så hun må nok opp i str. 25 ihvarfall i nye sko. dette er den nypen sko jeg foretrekker, ikke de typiske rosa med masse figurer og glitter på, men så klart hvis det er det Leah selv vil ha og hun er med i butikken og bestemmer så nekkter jeg henne ikke "prinsesse" sko.


Ellers trenger hun en del nye klær, jeg har kjøpt inn litt nytt i sommergarderoben hennes i år men jeg har ikke gått helt "amok" som jeg har gjort de tidligere årene. så hun trenger litt mer, litt tynne bukser i str. 4 år ca, alle buksene hun har er foret, og de er så pass store at de passer til høsten også. bukser har hun litt lengre enn topper og gensere, litt kortere bein og lengre overkropp. et belte eller bukse seler hadde hun virkelig trengt, alle buksene hennes glir ned hele tiden på den tynne kroppen. ellers er jo også gavekort en greit ting så kan jeg kjøpe akkurat det hun trenger til garderoben. av leker vil jeg si huset er tålig fylt til randen og hun mangler ingen ting. men det hun intreserer seg mest for for tiden er, dukke lek med vogner og tepper og vesker, hun har en liten "dypdukke vogn" i tre og en "sportsvogn" til dukkene, men hun har ikke en litt stor "dypdykkevogn" og det hadde hun kanskje likt og leke med, etterhvert som den lille i tre begynner å bli litt for liten til henne. ellers går det også mye i koppesett og div leke mat/kaker, men det vil jeg absolutt si at hun har nok av. hun hadde et leke kjøkken men etter mye flytting rundt og at det var godt brukt gikk det fra hverandre og det gikk med på dynga. jeg har lenge siklet på et hvit brio kjøkken til henne, det hadde også passet fint inn i stua til ho mor. puslespill, perler og modellkitt er også ting som blir mer og mer brukt. og hun gleder seg veldig til hun kan begynne på ballett, det er jo fortsatt et år til men hver gang jeg går forbi ballett draktene de har på hm vurderer jeg å kjøpe en til henne, så det tror jeg er en ting hun hadde satt veldig pris på. ellers er det jo sommer nå og ting til å leke med ute er jo også supert nå, jeg så blandt annet et sett med to stoler og bord med parasol på coop obs på onsdag og det hadde passet perfekt til "prinsessa" mi å ha i hagen. stort plaskebasseng kunne hun også trengt, vi kjøpte jo et lite kittibasseng her om dagen men det var litt i minste laget, men vilje så mor skulle klare å blåse det opp hel aleine uten å kolapse.


så der var en "liten" liste på ting mor kunne tenke at hun ønsket seg og som jeg kan se for meg at hun hadde blitt glad for. jeg kunne sikkert laget lista dobbelt så lang når jeg først begynner men tror det skal gå ann å få noen tips ut av denne hvis det er noen familie medlemmer her som kikker og lurer på hva de skal kjøpe til lille tulla. jeg er så stolt av "suttesluttern" min at jeg gjerne skulle kjøpt hele lekebutikken til henne, leggingen igår gikk tålig greit hun gråt litt etter sutten og jeg måtte stadig forklare at kapteinsabeltan hadde fått de og hva det sto på diplomet og hva hun jenta i butikken hadde sakt da hun fikk diplomet. men etter en times tid med litt av og på masing etter sutten inså hun at den var borte for godt og pappa faktisk ikke kunne trylle frem noen sutt sluttet spørsmål etter den helt. men å sovne uten var ikke lett, ikke før ti på ni var det stille og tulla sov, og det var etter en hel dag i dyreparken uten noe blund på dagen og ikke en gang en liten dupp i bilen. og til morran idag våkent hun kl 5 og da mannen kom inn til henne lå hun på magen i senga og gråt og savnet sutten og angret på at hun hadde gitt bort alle sammen. men når hun fikk ta med seg diplomet i barnehagen idag og vise det frem til barehagetanta og bestevenninden som var kjempe imponert så gliste hun så stolt og holt den frem på magen og ingen andre fikk holde diplomet fra kapteinsabeltann. nå er jeg bare spent på å høre hvordan det går i barnehagen idag uten blud og uten sutter når hun ikke sovnet før ni i går og sto opp kl 5 idag. ha en super mandag alle sammen, klem fra stolt mamma!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar