mandag 2. april 2012

nytt på barnerommet!!


da er skrivepulten/skattollet på plass på Leah sitt rom, og den ferdige puttehyllen som jeg har "pusset" litt opp! arkene kjøpte jeg på panduro og eskene som står der er i samme mønster også fra tilda panduro. skrivepulten er snart hundre år gammel og den kjøpte foreldrene til mannen min en gang på auksjon og den har han brukt mange urolige timer med leker på! den trenger litt restaurering, skuffene blandt annet er helt umulige å åpne fordi de er så trå og gamle. dette får mannen min ta seg av litt etterhvert, den kommer nok ikke til å bli kjempe masse brukt ennå, hun har nesten akkurat begynt å like å leke aleine på rommet. stolen vil jeg bytte ut, denne var bare noe jeg satt der foreløbig, jeg vil ha en gammel trestol her som jeg vil male i samme "turkise" fargen som jeg har i krakken og komoden i gangen. jeg må bare få kommet meg på en brukt handel og kikket etter en snart, ikke så lett når jeg hele formiddagen er hjemme med Marie. hun sover ennå så mye på formiddagen og da er det ikke noe særlig å ta henne ut og inn av bil når man må kjøre til butikker, da liker hun seg best i vonga si enten på utsiden her hjemme eller når vi triller tur. nå som hun ikke lenger er helt avhening av meg siden hun har begynt med flaske og ikke lenger vil ha pupp, så tenkte jeg skulle ta meg en tur helt aleine til arendal i ettermiddag når mannen kommer hjem fra jobb. overlate hus og barn til han og ta meg en vel fortjent ettermiddags-shopping tur. nå er det hovedsakelig jeg og Marie som trenger litt tøy. jeg kan ikke finne noe særlig tøy etter Leah i str. 74, så enten hadde hun ikke så mye eller så har den esken sporløst forsvunnet. tipper den dukker opp når jeg har handlet nytt.. hihi det hadde vært typisk! men jeg gleder meg faktisk som en unge og ta meg en tur helt uten unger, selv om det bare er en tur til arendal 45 minutter kjøring her fra og jeg kommer hjem igjen på kvelden. men nå skal jeg slutte å "skravle", på tide å få i seg litt frokost og så skal jeg skrive en liten handle lapp så jeg kommer hjem med det jeg faktisk trenger idag og ikke bare med masse annet som jeg synes var fint men ikke trenger! pengene vokser jo desverre ikke på trær her hos oss. foresten hage, vi rensket opp masse i hagen igår og jeg knipset mange før og etterbilder jeg ville vise dere.... men så hadde jeg typisk tatt mange bilder uten minnebrikken i!! det er irriterende!! ha en super deilig mandag og ny uke alle sammen, og god påske ferie for dere som har startet på den!!


-klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar