torsdag 19. april 2012

middag/lunch av rester!

Pytt i panne:

det er noe jeg liker å ha til middag av og til, eller som en lunch eller det kan også fungere sammen med egg og bacon til en søndagsfrokost! da sparer jeg bare på de ekstra potetene som blir igjen etter middager i uken som går og får brukt opp restene. jeg planleger somregel altid middager for en uke fram av gangen, så hvis jeg ser at de blir mange "potet-middager" så legger jeg opp til en pytt i panne middag på slutten av uka. en liten bolle med kokte potet rester etter middag fra lørdag og middag fra mandag... jeg foretrekker med skall, slik spiser jeg de..
og litt koselig selskap på kjøkkenbenken skader jo ikke ;) men det er ikke en nødvendig ingrediens...

så kutter jeg potetene og noen pølser i terninger og kutter opp bacon...

dette ble en så stor porsjon at jeg valgte og steke baconet litt for seg selv først og så pølsene med baconet og så potetene til slutt..

jeg kryddret det litt med salt og pepper...

litt osterester har man også som regel i kjøleskapet, da kan det også være godt på... jeg kuttet denne også i små terninger og hadde over og stekte litt på slutten...

så er det ferdig... veldig enkel og grei middag.. til noen dager man ikke har tid eller lyst til å stå timesvis på kjøkkenet.. jeg foretrekker og "pimpe" den litt opp med litt grønnt, føler det blir litt friskere da! er du ekstra sulten kan det også være godt med et speilegg til...



-klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar