lørdag 7. april 2012

hjemmelagede knekkebrød!


Har du hevet deg med på trenden med å lage hjemme lagede knekkebrød? jeg henger nok ganske langt etter her, her vel tenkt at det værken er godt eller lett og lage. men jaggu var det begge deler! det du trenger er, som du også ser på det øverste bildet:
2 dl grov sammalt rug

2 dl lettkokte hvaregryn
2 dl solsikkefrø
2 dl sesamfrø
1 dl linfrø
2 dl havrekli
1 dl kruskakli
1 ts salt
7 dl vann
bland alt godt sammen og så la det svelle i ca 10 minutter. fordel på former, smurte eller med bakepapir, smør ut tynt lag med slikkepott. stekes ved 180 grader på varmluft i ca. 40 minutter. etter 5 minutter taes brettene ut og deles opp i ruter med pizzahjul. husk og slippe ut damp underveis, ca hvert 5-10 minutt.




utrolig enkelt og lage selve deien, litt mer styr når man skal steike men det gikk veldig fint. de ble utrolig gode, jeg synes også veldig mettende og de må jo være super sunne med disse ingrediensene her. godt med et lite avbrekk fra alle de andre godsakene som ikke er fult så gode for kroppen nå i påska! føler jeg mildt sakt har est ut og påska er ikke over ennda. men nå skal jeg snart avgårde og trimme litt med svigerinnene mine!! ha en fin lørdag og påskeaften alle sammen!


-klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar