torsdag 26. april 2012

Dilla på stråmønster...

 Jeg blir bare mer og mer glad i det blå gameldagse stråmønsteret, jeg fikk mine føste små kopper med stråmønster som jeg kjøpte på loppemarked i forfjor høst, da gav jeg en 20 kroning for 5 kopper og to skåler!! kupp!! jeg har kikket litt på finn etter stråmønster og tenkt å begynne å sammle på det, men det er veldig forskjell på kvaliteten på mønsteret synes jeg, noe er veldig enkelt, og jeg foretrekker det som er som dette! dette er arve gods, jeg oppdaget for ikke så lenge siden at mamma hadde dette bort gjemt i et skap! for en skamm! nå har mamma nettopp flyttet og jeg har arvet!! jippi! men i noen tilfeller er det litt kjedelig å ikke være ene barn, som i dette tilfelle. så jeg må dele dette med min søster. hun har allerede fått 6 flate middagstallerkner og jeg har fått de 6 dype. men resten må nok deles broderlig.. hvis ikke jeg kan kjøpe henne ut? hva sier du Camilla?
 arvegods fra mamma sin farmor fra danmark, hvis jeg ikke husker helt feil nå?
 elsker ELSKER...!! elsker dette stettefatet!!
 og så fine salt og pepper bøsser!
hvordan vi skal få til og dele på dette kan jo bli ett problem! jeg har vel vært den som har vært mest opptatt av gamle ting av meg og min søster, til å med når jeg var 16 år og min oldermor døde ville jeg være med når huset skulle tømmes får å se om det var noe jeg ville ha. hadde dette vært idag hadde jeg nok funnet mer skatter enn jeg gjorde den gangen, da tok jeg med meg en blomstrete 70-talls badevekt.. hihi.. kanskje jeg kan få overtalt min søster til at jeg kjøper noe green gate til henne i bytte mot at jeg beholler dette! det burde jo være samlet??

 
og ja, jeg vet det har vært litt stille fra meg her nå igjen. jeg liker ikke selv når det går så lang tid mellom innleggene, men jeg har stresset værre siden mandags ettermiddagen! da oppdaget jeg at det jeg trodde var helt helt greit vitnemål som jeg nå skulle sende inn til skolen jeg har søkt på, ikke var det! jeg har strøket i en eksamen, ny norsk!! og derfor har jeg kun et komptansebevis! hadde jeg vist dette før så hadde det ikke vært noe problem, da kunne jeg søkt på andre måter eller fått fikset opp i det! nå stresser jeg som bare det med å få ting i orden, så jeg kan få begynt på skole til høsten, og ikke "mister" et helt år pga denne dumme feilen! jeg står i telefon og styrer og sender mailer hit og dit! og jeg går med nervøs mage og skuldrene under ørene! så nå har jeg gjort alt jeg kan foreløbig, nå venter jeg bare på et møte til mandag får å se om jeg kan få tatt opp igjen denne eksamen nå i juni!! jeg prøver å få tatt ett skritt av gangen, men det blir nok ikke bare bare å ta ny norsk eksamen nå! 6 år etter jeg gikk ut av skolen! sket jeg i ny norsk den gangen, så tror jeg nok ikke det har forbedret seg akkurat, har ikke brukt det så mye i hverdagen! men bare jeg klarer å få to!! jeg har jo også funnet ut at med mitt snitt pluss alderspoeng, så hadde jeg høyst sansynelig fått plass på skolen! ihvarfall iforhold til snittet de tre siste årene tilbake i tid! om dette gjør ting bedre eller værre, det er jeg ikke sikker på! det kommer vel ann på om jeg får vitnemålet i orden eller ikke.. kryss fingrene for meg da dere, og hvis jeg er litt fraværende i tiden fremover så vet dere nå hvorfor! jeg prøver så godt jeg kan og fortsatt fungere som normalt, men jeg er av den typen som må ha ting i orden får å få ting til å gå rundt! jeg må vite hva jeg skal i morgen, og helst også hva jeg skal om et år!

 
ha en fin og regn full torsdag alle sammen!
-klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar