tirsdag 8. februar 2011

"bord dekking"

å kunne pynte et pent bord er jo halve gleden i å ha middags gjester synes jeg. man smaker jo faktsik litt med øynene også, og det er viktlig for å kunne nyte et godt måltid med pene omgivelser. til hverdags har vi somregel middagen på bordet med gryter og ellers ganske kaotisk, mye av grunnen er jo også at mannen stortsett er koken i familien og ser ikke grunnen til å skitne til å bruke mer boller og fat en nødvendig. men i helgene lager vi somregel mat sammen eller det er jeg som står på kjøkkenet og da liker jeg og dekke det litt ekstra pent selv om det bare er oss som spiser middag. små gleder i hverdagen! her er et sommerfrokost bord jeg fant bilde av i arkivet mitt, får virkelig lyst på frokost når jeg ser på dette bildet! kokte egg, rørte sommer jordbær og nypresset kaffi... mm...
nyttårfeiring med et vennepar for noen år siden, enkelt pyntet med et par roser i små vaser, jeg elsker disse vinglassene min og synes de pynter veldig i seg selv. trenger ikke så mye ekstra på bordet da, bedre med det enkle. man skal jo ha plass til fat og boller som maten kommer i også.


lørdagen kaffislaberas jeg hadde for noen uker tilbake, med det koselige kaffiserviset jeg har arvet av oldermoren min.


bord pyntet og preget av årstiden, høsten. små kopper med granbar, kongler og telys. pynter enkelt og pent. ikke brannmannen min sin favoritt akkurat denne da, men så lenge man sitter der hele tiden og følger med så går det greit dette å.
første middagsselvskapet i nytt hus som så klart måtte holdes på kjøkkenet. kjøkkenbordet har en stor lem og kan enkelt snus og da er det lett plass til mange fler på kjøkkenet.

veldig enkelt dekket. det går i lyse nyanser, dette er fra nyttårsaften i 2010/2011. kan ikke få sakt nok hvor glad jeg er i disse glassene. de er foresten fra "lille hvite", intriør butikk her i risør og vi fikk de i bryllups gaver i 2007.


fra jentekvelden jeg hadde for to uker siden, da vi hadde taco og vin kveld. enkelt pyntet med å blande servise som går sammen i fargene og to coctail glass med kaffibønner og te lys, to små vasker med en tulipan i hver. enkelt og ikke for mye på bordet så det er plass til maten!

man kan jo pynte et bord med det meste, la deg inspirere av års tiden og plukk noe ute foreksempel! jeg synes ihvartfall det er veldig gøy å pynte et pent bord, og setter pris på å komme til et pent pyntet bord! ha en super flott tirdag videre alle sammen!!







2 kommentarer:

  1. For et koselig kjøkken er det første som slår meg!!
    masse fine dukninger å MANGE selskaper ;o)=

    Ha en fin dag, Klem Anna

    SvarSlett