fredag 22. juli 2011

"si et lite pip?"

hei hei, jeg er her altså dere. vi er bare i ferie modus her hjemme og familie liv og ferie har vært høyest på prioriterings lista og bloggen kommer da langt ned på lista mi. men vi koser oss veldig med ferie, lørdag hadde vi familie dag på stranda og koste oss masse med sol og varme.
på søndag var det sikkelig regneværs dag og mannen jobbet i kjellern mens Leah og jeg koste oss og vasket huset og besøkte besten og anne(kjærsten til besten, min pappa) en tur.

på mandag var jeg på jente tur sammen med mamman min og søstra mi, vi var på IKEA, stoff og stil og barnas hus. koste oss og spiste god mat, jeg blir foresten mer og mer "vuggete" i gå stilen min utover sånne shoppings dager, og merker at shopping ikke lenger er min favoritt ting.

jeg føler meg litt dum, der jeg står og føler jeg kunne satt meg ned hvor som helst pga smerter i ryggen og bekkenet, og så kommer det en med svært høygravid mage trippende lett på tå forbi meg og kikker rart, men men det er vel sånn det er, ikke alle har lik graviditet.

på tirsdag var vi heller ikke så heldige med været, så etter jeg hadde vært på kontroll hos jordmor dro vi til badeland i skien, sammen med søstra mi, samboeren og deres 10 månder gammle sønn. det hadde tydligvis veldig mange andre også planlagt den dagen og det var mildt sakt stufult der, vi var der når det åpnet kl 11 og det var kø inn.

vi fortet oss og skiftet og jeg nærmest løp gjennom dusjen med Leah og fikk spottet ut ett ledig bord og "okuperte" det fort som mulig med håndklærne våre, og det er jeg glad for for der satt jeg stort sett hele tiden, hadde trodd basseng var veldig deilig når man var gravid men jeg syntes ikke det.

det kan jo fort også ha noe å gjøre med at det ikke var mange kvadrat meterne per person der når det var så fult, men heldigvis og det aller viktigste er at ungene koste seg glugg. Leah blir tøffere og tøffere i vannet og hun følte seg så pass hjemme at hun ikke enser om mamma eller pappa er i nærheten, bare virrer rundt i sin egen verden. litt skummelt synes jeg da.

og så var det tid for mor og far og kose seg litt aleine, vi hadde overnatting på kragerø spa hotell fra onsdag til torsdag, men lunsj, middag og frokost dagen etter. bodde på svitte og hadde deilig havutsikt. vi hadde en pakke som heter "tid til hverandre", det er andre gangen vi gjør og er veldig fornøyd.

er sikker på at nesten alle småbarnsforeldre, eller foreldre for den sakt skyld er enige i at det er deilig å bare komme seg vekk for en natt og slappe av. vi har gjort dette som julegave til hverandre to år på rad, men i år ble det mer som en bryllups gave siden vi til jul kommer til å ha en liten baby vi ikke kan reise fra ennå.

vi dro litt tidlig hjemmefra og tok turen i kragerø først, siden jeg faktisk aldri har vært der. utrolig koselig by(?), masse fine intriør butikker og var innom en brukt/antvikitets butikk som var nærmest ett museum. både jeg om mannen har en kjærlighet for gamle ting.

tok en øl og en eplemost i sola i havna i kragerø før det ventet lunsj på spa hotellet, vi synes de har veldig godt mat der og når man bestiller sånn ferdig "pakke" så er menyen alt bestemt. veldig greit for meg som skjelden prøver noe nytt for da har jeg ikke noe valg.

i går, torsdag ble det jo det fine været her etter tåka lettet. så etter vi hadde spist deilig frokost bufet pakket vi, sjekket ut og satt snuten hjemover igjen. rett hjem og pakke ned badetøyet og dro ned til svigers der Leah var og hadde overnattet.

de bor på et av risørs flotteste peler, rett ved kastellet for de som er kjent. og der var vi hele dagen på brygga, badet, fisket krabber og spiste reker og vin til de som kunne det.

denne boksen til frokost blanding kjøpte jeg på en koselig butikk i kragerø, ser ut som det er sikkelig sunn frokost blanding oppi, men så har jeg jo cocopops oppi der , hihi.

idag er det også sikkelig regnevær, så foreløbig er vi bare hjemme. jeg har fått ryddet og ordnet litt her hjemme som dere ser på bildene, og Leah og mannen har vært en tur på byen i fult regne utstyr og spist is.

i morgen melder de også masse regnevær så vi får se hva vi finner på, men håper værmeldingen for neste uke stemmer, da sies det nemmelig at sommerværet kommer.

denne på bildet under kjøpte jeg også i kragerø i samme butikken, det er en boks med mange søte kort man kan brukte til burdager osv. på bilde forran er det forskjellige muffins og kaker og bak på kortet står oppskriften, synes den var så utrolig søt.



ha en fin fredag og helg videre alle sammen


-klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar