mandag 4. juli 2011

reste middag!

igår grillet vi deilig grillspyd i varmen med besøk av svigers og tante, og det ble litt rester igjen som vanlig her i huset og man over beregner hva folk spiser. jeg liker ikke å kaste mat med det å ha mat rester liggene lenge i kjøleskapet og ta opp verdifull plass er nesten mer irriterende. så da ble det middags rester fra igår til middag idag. men jeg synes det er greit å gjøre litt om på middagen så det ikke bare blir det samme fra i går som er varmet opp, så jeg rotet litt i kjøleskapet og laget en slaks form til middag. først tok jeg av maten fra grillspyda og kuttet dem opp i litt mindre biter, tok også resten av det vi hadde av grønnsaker i kjøleskapet i formen får å få brukt opp det.

så tok jeg resten av bernesausen fra igår og blandet den ut med litt melk så det ble litt mer, og siden jeg elsker hvitløk med alt så blandet jeg ut et hvitløksfedd i sausen, og helte det hele over i formen. ost er vel godt på alt? så la jeg oste skiver på toppen og satt den i ovnen på rundt 220 grader og lot den stå til osten var smeltet og gyllen og fin.

kokte litt ris til og serverte med salaten fra gårsdagens grillings, den var like fin. lille frøken kresen ville så klart bare ha ris og feta ost til middag, men mannen sa ihvarfall at maten er god :) så jeg stoler på det! så se der, reste middag trenger ikke altid å være kjedelig (:

ha en fin kveld videre, nå skal jeg stelle meg med strykebrettet og verdens største strykehau forran tven -klem fra Ida-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar