lørdag 8. mai 2010

og så var vi igang...

da var vi godt i gang med arbeide i huset, de siste dagene har det gått tid til riving. mannen var svært ivrig så jeg rakk ikke ta så mye "før" bilder som jeg hadde tenkt men her er litt..mannen skrur fra hverandre den "flotte" smigjerns port/døra som delte stua i to. legg merke til den "flotte" natursteins muren.
utrolig deilig uteplass ut fra stua med store dobble veranda dører. inne står det tilskuere som  liker å se på folk jobbe.. 
"lekre" fliser på gulvet i stua, ikke sant? tror foresten ikke mannen min trenger noe nytt tøy før vi har flyttet inn, kommer nok til å "bo" i arbeidstøyet fremover 
kjøkkenet er også revet ned... godt i gang på dette bildet. vi har stoooor kjøkken og her ser du ca halve. døra på bildet går inn til vaskerommet. 
her har du reste av kjøkkenet, og det fine borde har vi fått beholde. det skal jeg ha på kjøkkenet når det er ferdig. brystpanelet er nå borte, jeg hater brystpanel, desuten kommer det kjøkken foran der. 
det oransje vegg til vegg teppet reiv mannen av igår og nå er det ett klissete tregulv her, men vi skal legge nytt gulv oppå. muren er fryktelig dominerende og må pusses og males hvit.
trappe gangen er egentlig veldig grei. bare nytt gulv og ny tapet og litt maling. jeg liker ikke strietapet så det MÅ vekk. 
hvor kommer ideen vi lager ett slaks alter i veggen i ganger fra?? dette må så klart tettes igjen. dette er også trappe gangen. ovnen på bildet er fra stua, skal nok ned i kjellerleiligheten. og en etsjeovn som skal pusses opp skal i stua oppe. 
gangen skal få nye fliser og maling på veggene, og kanskje på døra. det er en deilig stor gang, og med barn i huset er jo det genialt. 
dette er også fra gangen og disse skapene skal jeg beholde, bare male de og sette på noen lekkre knotter.
lag på lag med grusom tapet...
dette blir leah sitt rom. kunne tenke meg en tapet, kanskje noe rosa med hvite prikker her inne. på veggen til høyre er det mye rom på innsiden av veggen. der blir det muligens en huleseng.
dette er ekstra soverommet. så her blir den fremtidige babyens rom, stakars andre mann får det miste rommet med det minste vinduet. 
dette er gulvet som skal legges i trappegangen, begge stuene og kjøkkenet. deilig og lyst. 

vi bestemte oss får å lage større åpning fra spisestua og inn til kjøkkenet, så da gikk mannen løs med motorsaga og brekkjernet. 


dette er jo ikke hele huset, ingen bilder av kjeller leiligheten ennå og ingen av badet eller sove rommet og heller ikke av ute plassen. men skal prøve å få tatt det i morra. må jo forte meg før mannen går beskjerk og river ned alt som er...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar