mandag 24. mai 2010

fremgang...

her kommer litt bilder fra fremgangen i huset. nesten bare riving til nå, men igår la mannen fliser i gangen. 
slik ble det, ikke fuga ennå da. ser nok bedre hvordan det blir når vi får fuga. imorra skal jeg kjøpe maling til gangen tenkte jeg. det blir nok en hvit med litt grått i og samme fargen på skapene. døra kunne jeg tenke meg å kanskje male sort.
mannen er alt i gang med nytt sikring skap og legger det han kan skult så ikke vi får så mange ledninger på veggen. det er jo eletriker han er så dette kan ha, selv om han jobber mest med båtelektronik til hverdags. 
vegg til vegg tepene på soveromma er borte, men her er det en del jobb igjen. det hang godt så det må skrapes masse og så skal de males.på det andre soverommet hang det heldigvis ikke så godt så her kan vi bare pusse litt før vi maler.
ellers er det revet av litt mer tapet i diverse rom. her var det mange lag kan man si. 
min mamma har vært og revet av litt tapet også, så stua er nå klar for tapetsering og det er snart kjøkkenet også, takk for det mams!
panelet i den ene stua som skal bli spisestue er også fjernet. vi vil ha like tak over hele. men bora var fine så de ble spart til en fremtidig lekestue.
jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg ikke for gjort noe, men noen må jo være hjemme med lille snuppa også, og foreløbig er det for farlig med plank med spiker i på gulvet for ho og løpe rundt der. så uten barnevakt så blir det mest mannen som er der aleine og jeg som er hjemme med Leah. MEN tro meg det er en fulltids jobb det også altså.
iløpet av uka skal vist det opp nye taker nede og jeg har fått streng beskjed om å bestemme meg om tapeter eller farger og ha alt klart innen to uker. men hjelpes da, det er ikke så lett å bestemme seg. og når man er usikker så blir man veldig lett påvirka av andres meninger, men det er jo forskjellige meninger der også. får helt vondt i magen jeg altså. nå maser de fleste på meg om ikke jeg vil ha panel i noen rom, noe jeg egentlig hadde bestemt meg for og ikke ha.. nei nå må jeg tenke til jeg blir grønn dere. kom gjerne med tips!!

1 kommentar: