onsdag 13. juni 2012

Jentete jenterom!

 Marie sitt rom! jeg liker å henge frem og "pynte! med søte klær, dette er det nyeste innkjøpet, søt sommer kjole fra lindex! sopp lampen er fra sprell.no og knaggene hvor det røde med hvite prikker går igjen er fra kremmerhuset!
 På Marie sitt rom går det mest i rosa, rødt og turkist! og jeg har brukt sopp som et lite tema som går igjen får å få en helhet. Leah sitt lille bord og to stoler har midlertidig flyttet inn her, det ble så trangt på hennes rom og Marie bruker jo ikke sitt til annet en soving foreløbig!  
 Her sover hun søtt hver kveld gjennom hele natten! det lille nattbordet og stolen har jeg kjøpt billig på loppis og pusset opp! stoff fra stoff og stil på stolen og den hjemme sydde puten, hvor soppmønsteret kommer igjen.
 Her bor og sover Leah Sofie! hule seng ble praktisk når det var allerede et kott her. selv om den ser liten ut, er det full lengde inni der så hun kan ha den til hun blir stor (også hvis hun blir 2 meter lang.. hihi) hun har en søt men ikke for barnslig tapet med rosa stjerner på, denne håper jeg også hun liker i lang tid frem over!
 Rosa og lilla dukke hus kjøpte jeg brukt til bursdagen hennes ifjor! og søte hjerte kagger på veggen med vesker og annet jente jåleri!
 Stor og praktisk hylle fra IKEA! er stadig super fornøyd med denne, nå er kurvene fulle av leker, alt fra dukketøy, lekemat, koppe sett og små figurer og barbier... osv. når hun blir eldre kan jo denne brukes til alt fra klesoppevaring til pynte hylle og romdeler!
 Det gamle skattolet er ennå ganske ubrukt på barnerommet! men det pynter opp og er veldig koselig! jeg ønsker meg fortsatt en gammel trestol som jeg vil male i en herlig pastell farge og ha her!
Sånn bor altså jentene mine, og slikt ser det ut veldig få dager i året! stort sett er det ganske rotete, ihvartfall på Leah sitt rom, det er ekstra stass og leke (rote) når mor har ryddet og gjort det koselig!!

Ha en fin kveld videre alle sammen! herlige og vittige pusen vår har fått seg favoritt plass oppå det lille bordet som står i hjørnet mellom sofaene.. der har han full oversikt over det som skjer i huset og ligger og dupper og følger litt med innimellom! kos med pus i hus igjen altså!
-klem fra Ida-

2 kommentarer:

  1. Kjempefint hos begge jentene dine. Husker jeg ønsket meg så veldig en sånn huleseng da jeg var liten, og fikk det tilslutt (selv om den ikke var så fin som dette). Gode barndomsminner ;) Ønsker deg en flott kveld!

    SvarSlett
  2. Så koslige jenterom hos deg..☺ likte meg godt
    her hos deg så legger meg til som følger hos deg ☺ gler meg til å følge deg videre ...
    -Beate-

    SvarSlett