onsdag 27. april 2011

skal si det spirer og gror her i huset...

agurkplanten har allerede fått bitte små agurker på seg.

basilikumen lukter hærlig på kjøkkenet.


tomaten har fått blomster. dette er en type som kunne stå inne i vinduet og det skulle ikke knekkes av noen "tyver" som ellers skal på tomat planter for at de skal lage tomater.

og de lekre pelargoniane min som får en nydelig lys rosa farge, typen heter dronning ingrid.

vi sådde jo frøene tidlig her i huset, men skal jammen si det gror i vindus karmen her hos oss for tiden. jeg er spesielt stolt av pelargoniane jeg har fått så fint til, disse to på nederste bildet her er var bare to små utstikkere på de jeg kjøpte ifor som jeg nakk av og satt i jord. nå er de to fra i fjor så ville og stygge så skal ta så mange avleggere som mulig av de og klippe de helt ned og gi de en ny sjans. mannen har laget et lite kunstig drivhus med varme lampe nede i kjellern som planter som ikke ser så fine ut for øyeblikket med fortjener en ekstra sjanse kan bo i mellomtiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar