torsdag 29. oktober 2009

trening og helse

jeg hadde tenkt at bloggen min skulle handle litt mer om trening, kosthold og livstil fremover siden det har et høyt fokus i livet mitt får tiden. noen små enkler råd får å komme igang med treningen og komme i form eller ned i vekt kommer her:

-drikk masse vann, selv er jeg veldig flink til å drikke masse vann på jobb men hjemme drikker jeg andre ting ellers så drikke jeg lite. noen smarte tips får å få vannet fristene kan være å ha stående kaldt vann i kjøleskapet eller å ha sitron eller lime skiver i vannet får en mer spennede smak.

- spis masse frukt, spis fruks i stede får potetgull og slikt man fort skjesser på når man sitter på kvelden i sofa kroken. en ting som kan være lurt er å kutte opp masse deilig frukt, da frister det mer. en ting jeg pleier å gjøre men som ikke er 100% sunt , er å ha eple skiver med en liten bit brie ost på. det er deilig det :)- en annen ting som kan være lurt får å få vekk søt suget er å pusse tennene, når du har helt ny pussa tenner sjesser du vanligvis ikke på sjokolade eller brus.

- får å komme seg på trening kan det være lurt å legge treningstøyet klart i en bag, eller hvis du har tenkt å gå på trening på morran og ikke skal noe før så ta på deg teningstøyet med en gang og legg det gjerne klart kvelden i fårveien. 

- tenk at all trening er bedre enn ingen trening. om du bare får gått en tur eller bare trent over kroppen den dagen så er det mye bedre enn å bare sitte stille.

 er det en ting jeg synes er tull så er det slanke kurer. har aldri gått på noen før så jeg har ingen erfaring med de men hvis man skal ned i vekt eller bare komme i bedre form å få mer energi så er det mye bedre å legge om hele livstilen og får godt å ikke så dramatisk men fortsatt unne seg de gode tingene i livet, bare litt mindre av de og kansje litt sjeldnere. og følsen du har når du setter deg ned i sofaen får kvelden etter en deilig dusj og en hard trenings økt er jo nydelig, prøv å tenke på det når du lurer på om du skal dråppe trening idag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar