torsdag 29. oktober 2009

god hjelp

i huset til å vaske er godt å ha....her er lille tulla godt i gang med feinga i disse morgen timene..
ho synes det er veldig stas når ho kan hjelpe til og legger stadig klærne sine i skitentøyskurven og søppel i dunken når jeg sier det..

praten går får fult her nå å det er så gøy. forje uke kom hun hjem fra barenhagen og sa, pappa? suss? og i går til morran når ho lå i senga sa hun, mamma? kose? ellers går det mye i navn mamma, pappa, mimmi, billa, bebbe, besse, besten, pus og unger fra barnehagen, noah, erling og åse. sier også ifra når ho vil ha noe som safska (som betyr flaska) sutten, melka, pæje (pære). epe (eple) due (drue). tinge er ikke altid like lett får oss å forstå når det kommer ut av det blå og ikke høres helt ut som det skal. ho har ikke så mye tålmodighet og blir litt irritert når vi ikke forstår når hun sier eller vil noe. ho vil også stadig skifte beie (bleie) og later som ho har bæsta(bærsja). men hun er stortsett bare ren underholdning og bare moro. nå stortrives hun i barnehagen også og løper inn og har ikke tid til å si hade til meg, henner ho stikker hode ut i gangen og sier ade, men jeg får somregel lurt meg til en suss. litt artid at hun gjentar nesten hva som helst hvis vi sier kan du si: og navnet eller hva det er. hun sier også mitt navn, men når ho skulle si pappan sitt navn som er jan martin var det værre, det ble barten.. da lo vi godt, det passa jo bra da. ellers er det fullrulle og klatring på alt her, når slutter foresten smaking på alt? synes det varer fryktelig lenge. en ting jeg sliter med nå er votter, kjøpt mange nye fine votter men ho nekter å ha de på. ho løper og sier nei med en gang jeg tar de frem. og når vi er ute å leker blir ho så kald på hennene at det gjør vondt og ender ofte med å grine. de har prøvd i barnehagen også men det nytter ikke.... hmmm må vel bare fortsette å prøve, er ikke lenge til det blir ennda kaldere nå.

ha en nydelig torsdag alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar