lørdag 2. mai 2009

laaang helg

palanen var jo å ordne og stelle i hagen i helga, men som vanlig blir ikke ting som planlagt. natt til fredag var mannen oppe flere ganger og kastet opp, så han har fått spy syka gitt. og ikke nok med det så har lille tulla blitt veldig forkjøla igjen og våknet flere ganger i natt, reiste seg opp og fikk ikke sove igjen. har har en fryktelig svaj rygg og får veldig vondt når jeg støvsuger og når jeg står bøyd over tulla sin seng og når jeg prøver å busse ho i søvn. mannen måtte tråsse litt kvalme og slapphet og hjelpe meg i natt, men likevel har ryggen fått preg av det idag.

mannen er bedre idag og har ikke spyd, men jeg vet jo hvordan det er. man er jo slapp og sliten i fler dager etter en sånn bøye. og jeg vet det godt, har allerede vært sånn syk to ganger i år. så jeg håper jeg slipper det denne gangen. holder meg litt unna han .

vet ikke helt om lille tulla har blitt smitta eller om ho har blitt syk av vinden og været ute. men forkjøse hos henne kommer ikke lenger overaskende. føles virkelig som om ho har vært forkjøla annen hver uke siden januar. gruer meg allerede litt til barnehagen, da blir de vist ennda mer syke. smitter vel hverandre hele tiden.

men jeg fikk gjort litt igår da, fikk plantet ut litt av spirene mine. får se om jeg har ork eller tid til å få tatt og lagt ut noen bilder av det litt seinere idag, ellers så kommer det sikkert i morra.

nå hører jeg på babycallen at lille tulla våkner uti vogna og mannen snorker på sofaen så da må jeg stikke. håper dere har en bedre helg enn meg..har kjøpt inn masse godis som trøst da :)

1 kommentar:

  1. Uf da, er (s)vineinfluenzaen kommet til krana?
    Håper alle blir bedre snart, i hvert fald til 17. mai:)
    Har kjøpt en liten ting til leah...

    Fortsat god helg

    SvarSlett