tirsdag 24. mai 2011

Tirsdag:

her i huset merker jeg at to kortelunter ikke går så fint sammen, det er ikke snakk om meg og mannen som krangler, men nemelig de to tuppene i huset. lille tulla og meg. vi skulle begge ønske vi hadde full barnehage plass for tiden og Leah maser om å i barnehagen de dagene hun har fri med meg.men nå høres det ut som det er helt forferdelig her hjemme for tiden da, og det er det absolutt ikke. vi koser oss minst like mye som vi krangler, om ikke mer. de herlige små gullkorna som kommer ut fra munnen på en treåring nytes og de fine stundene og de livlige fantasi historiene hun kommer med lyttes på og tas vare på. jeg håper virkelig ikke folk tar denne jenta alvorlig når hun kommer med de villeste røver historiene, for det er stort sett skrøner om bestevennina i barnehagen som slo seg og måtte på sykehus og masse andre rampestreker som ifølge Leah bestevennina gjør.

det er også den store "HVORFOR DET?" tiden her hjemme, og hvorfor det er en setning som kommer etter hver ting som blir sakt her i hjemmet. ikke alt er så lett å svare på, hvorfor han heter det foreksempel og noen ganger virker det som hun bare sier hvorfor det uten å tenke seg om, det bare kommer av seg selv. det går også mye i: hva sa du? hva sa de? hvem er det? osv.

istad var vi ute en tur og laget "suppe" som er den store hitten for tiden. Leah kan kose seg lenge hvis hun bare har en bolle med litt vann og kan plukke litt ugress og putte i og røre. også ville jeg gjerne vise frem den nye jakka hennes som jeg fikk i posen i går, den er fra laredoute.no og jeg bare elsker barne tøyet derfra. fine nøytrale farger og greie priser. jakken kostet kun 179. har fått handlet inn en del sommer tøy på nettet på laredoute og hm, jeg synes det er greiere å handle det slik over nett for hvis jeg dra på "handle tur" blir det som regel så mye ekstra som jeg egenlig ikke skulle ha, men når jeg handler på nett holder jeg meg til det jeg skal ha og har grei oversikt over det jeg kjøper.
så får dere ha en super dag videre alle sammen, her var litt om vår hverdag. for tiden så tenker jeg bare på en ting og det er 1. juni, da skal vi nemelig på ultralyd og jeg er sååå spent. denne uken er fullpakket og til helgen skal pappan min feire 50års dagen og mannen min, jeg, søstra mi og samboern hennes skal stå får maten og lage fiskesuppe til 50 mennesker, omg!! gleder meg litt til vi er ferdige kjenner jeg, det er heldigvis mannen min som har ansvaret for at suppa blir god. jeg holder meg til kjøkkenasistent og borddekking som er noe jeg kan.



1 kommentar:

  1. Heisann!

    Kjente meg godt igjen i innlegget ditt! Vi har flyttet og her har jeg ikke fått barnehageplass til minstejenten. Jeg er hjemme i permisjon, termin 7 juni, og merker at det er slitsomme dager med minstejenten rundt meg... Hun er ganske propell for tiden og jeg kan ikke snu meg uten at hun har funnet på sprell og fanterier. Akkurat nå går vaskemaskinen på høygir for da jeg skulle sjekke noe på nettbanken ble sofatrekkene smurt inn med rosa lipgloss:-/ Jeg trodde hun satt å så på DVD... MInstejenten min savner andre barn merker jeg, så vi går i åpen barnehage to ganger i uken. Men da må jo jeg være tilstede og må si at det hadde vært deilig å bare kunne slappe litt av eller å feks handle ol uten henne på slep...
    Hehe, skikkelig klagende kommentar her!

    Men ihvertfall, LIKTE kjempegodt bildene du fant til spisestuen din! Dere har det så fint!

    Ønsker deg og lillejenten en fin uke videre!

    SvarSlett