lørdag 5. juni 2010

oppdatering:

nå har jeg endelig fått tatt meg en tur i huset med kamera, har vært der ett par ganger denne uka men altid glemt kamera i leiligheten. ikke stort jeg har gjort da. men plantet jordbærplanter og en klimatis og dratt opp noen av de plantene jeg ikke vil ha.
men mannen har som vanlig stått på og jobbet som bare det, her er var det tidligere panel som er revet ned og lagt plater istede og i taket er det skrudd og gips plater i begge stuene og på kjøkkenet. tror nok vi skal ha profosjonelle folk til sparkling og maling av takene.idag har det blitt støpt gulv på kjøkkenet pga det var så skeivt og vi vil ha gjennom gående gulv fra stuer til kjøkken uten dørståkk. her er det også lagt opp eletrisk inn i veggene og jeg har fått stikk kontakter somm kommer langs kjøkkenbenken. på kjøkkenet blir det panel og platene ligger klare, kommer muligens opp iløpet av neste uke.
på torsdag gjorde vi ett tapet kupp, mimmi var innom en plass i kragerø hvor de solgte ut tapeter til 50kr rullen så vi tok turen får å se om det var noe brukenes. og flaks for oss hadde de mange ruller med en tapet vi allerede hadde vurdert til stua. så vi tok en sjans og kjøpte tapet til hele stua for 600 kr. er spent på hvordan den blir når den kommer opp på veggene.
i trappe gangen har strietapetet nesten forsvunnet og jeg gleder meg veldig til å se hvordan den tapeten jeg har bestemt meg for der blir senes ut. men den er en av de få tingene jeg er 100% sikker på at jeg vil ha!
badet er klar for flislegging og her er flisene som etterhvert kommer på gulvet. tror det blir lekkert :) det var stort sett det som er blitt gjort siden sist. fikk ikke med noen bilder fra vaske rommet idag siden kjøkken gulvet var bløtt kom jeg meg ikke inn der ennå. men der skal det legges varmekapler og støypes gulv, kanskje iløpet av søndagen. og jeg har fått viljen min, med at vi skal bygge en dusj istede får å sette inn ett dusjkabinett! jeg synes det er 10x finere og ikke minst 100x lettere å vaske på enn ett dusjkabinett. men det tar jo også 10x lengre tid da :)

1 kommentar:

  1. synes det går kjempe fort med oppussingen ida, så flinke dere er. Gøy å se bilder når ikke vi bare kan stikke innom:)

    Gleder oss masse til sommeren:)

    klem å god søndag

    SvarSlett