tirsdag 22. juni 2010

lappe-senge-teppe...

jeg begnte på et lappesengeteppe til Leah idag, alle 70 rutene er kuttet og stryket ( heter det det? strøke? ja ja jeg har retta de med strykejernet! du skjønner hva jeg mer) jeg har lagt de ut på gulvet får å lage en fin farge kombinasjon sy de sammen tror jeg må drøyes til ikveld. for dette tar tid. 
når man merker man begynner å slurve og tulle er det bare og legge det vekk og ta en pause altså...
som når man begynner å kutte seg i fingrene.. da begynner man og slurve. 
hadde egentlig tenkt å kose meg litt i sola på verandan men noen hissige måker som har unger på taket satt stopper for den kosen.. så da er jeg heller inne og koser meg med hobby sysler, i bikini da så klart :)

4 kommentarer:

  1. Guri, så flott! Tar det ikke lang tid å lage et slikt?
    Og nydelig tapet dere skal ha på soverommet. Den likte jeg godt:)

    Hilsen Hilde

    SvarSlett
  2. jo det tar litt tid. men jeg har bare laget det en gang før, et vognteppe til søstra mi, og det var mye mindre. men det er gøy da :) regner med at det blir litt lettere og finere når jeg har gjort det noen ganger :P
    hilsen ida

    SvarSlett
  3. Utrolig fint :)Flink du er.

    SvarSlett
  4. Hei
    Teppet ser utrolig fint ut, et sånt fikk jeg også lyst til å lage til lillejenta mi nå :) Blir spennende å se det ferdige resultatet :)
    Hilsen Trine

    SvarSlett