søndag 17. februar 2013

alltid litt....

...dårlig samvittighet. Ja, jeg får nemelig alltid litt dårlig samvittighet når det går over en uke uten at jeg får blogget, for når man har holdt på med dette en stund så er det noe som altid ligger der i bakhodet og surrer. Men noen ganger blir det jo bare sånn, og så er vi jo i februar. En typisk sykdomsmånde. Uken begynte med at jeg våknet mandag med halsbetennelse og utover uka har også Marie vært av og på med feber og humør. Var det tenner? Var det forkjøllelse? Hvem vet, men jeg tror nok at det er litt begge deler. Inatt toppet det seg og Marie har sovet dårlig (noe som så klart gjør at det heller ikke blir noe søvn på mor og far i huset). Klokken fem til morningen i dag stod jeg opp med en utrøstelig Marie og sånn i sju tiden byttet vi og mannen som foresten var sjeleglad han kom tidlig hjem fra byen i natt, overtok så mor fikk sove. Så dagen idag har bestått i sove bytting og trøsting av veldig sylta og febertatt liten Marie. Heldigvis kunne Leah være hos besteforeldrene sine og tilbringer natten der, det er ikke lett å være der for begge når den ene krever så mye. Jeg har aldri sett henne så utrøstelig grinete som hun har vært i natt og idag. Jeg håper virkelig hun snart blir bedre!

Hver gang vi har slike sykdomsperioder tenker jeg på et vennepar av oss som bor i Århus, de har en sønn som fikk diagnosen lukemi når han var litt over ett år. Så får de er dette hverdagskost. Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skulle taklet en slik sitvasjon, de fortjener en heders pris! Bloggen til mamman Kathrine ligger på siden her i blogg listene mine!

En liten "hjerteblomst" fikk mannen av meg på torsdag, valentinesdagen! Selv fikk jeg lekre øredobber i hvitgull med blå steiner som matchet halskjede jeg fikk sammen med en stor bukett et par dager forsinket etter morsdagen forje søndag. Tror det var en mann som hadde litt dårligsamvittighet får å ha vært lite opperksom i det siste, for så flotte gaver er ikke hverdagskost her i huset altså! 

Nå skal mannen og jeg lade batteriene imens Marie sover, får gudene vet hvor lenge det varer! Og så krysser vi fingrer og tær og håper på en frisk, rask og innholdsrik uke i møte!
-Klem fra Ida-

1 kommentar:

  1. Tusind takk for veldig snille ord ida <3 og rigtig god bedring, håper dere snart er friske igjen.

    Kh

    SvarSlett