lørdag 14. mars 2009

miljø bevist



Er du miljøbevist? jeg må erlig inrømme at jeg ikke tenker mye over miljøet. men er nok blitt litt flinkere enn før, det er jo så mye om det i medier og sånnt hele tiden så man tenker jo automatisk over det. slokker litt oftere lys, skrur av vannet når jeg pusser tenner og når jeg såper meg inn i dusjen. kjøper ting med mindre embalasje. sorterer søppel. har med bære nett i stede får å bruke masse plast poser fra butikken.. det er jo litt, men tror ikke det er noe mer enn hva andre gjør. at vi er i en finanskrise(ikke at vi persjonlig merker noe til det ennå) gjør nok at folk handler litt mindre, kjøper mer brukt og tenker mer over hva de bruker pengene på. så sånn sett har vel finanskrisen vært god får noe, den hjelper folk å være mijøvenlige..

når mine ekstremt kloke ord er sakt, kommer jeg frem til poenget... jeg elsker jo gamle ting med sjarm og det å blande gamle og nye ting med en fin balanse kan gi en lekker stil i hjemmet. har kjempe lyst å gå på loppemarked men vet aldri når eller hvor det er, og vet heller ikke å leite.. i risør er det en brukt butikk, men jeg har aldri fått surra meg inn der.. før på lørdag, var mye fælt der det skal være sakt. men fant noen gullfund(får meg hvartfall :) synes norges glass til oppbevaring er nydelig... og så fant jeg dette gammle pute trekket i sikkelig retro 70- talls som  jeg tenkte jeg skulle sy noe artig av.. kommer nok til å gå inn i den butikken mer nå..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar