torsdag 8. juli 2010

villvin festivalen 20&10

idag startet villvin festivalen i risør, for 31. gang. jeg og søstra mi trosset regneveret og tok turen til byen, hadde barnepass til lille tulla, jeg blir nervøs nok av å gå rundt blant millioner av knuselige dyre ting om ikke jeg skal ha med meg en vilter 2 åring i tillegg.når jeg var mindre synes jeg villvin festivalen var kjedelig og det mest inntresante var å finne kjekke sønner til kunstnermødrene som hang i utstilings teltene. jeg kjenner fortsatt igjen keramikken hvor det var en kjekk gutt som vi siklet på og sirkulerte frem og tilbake forbi som fnisende 13 åringer. 
men nå intreserer jeg meg svært lite over turistene og heller mer om de fine tingene, og det er det mer en nok av på villvin markede. masse fint og gå å kikke på, få inspirasjon fra og nyte synet av.. og en gang i blant, kjøpe. 
noen ganger finner jeg ting jeg ikke får ut av hode, og dette er ting som ikke blir masse produsert. sansynligvis er det bare laget den ene av akkurat den. så når jeg finner denne tingen, ja da må jeg jo kjøpe den. 
jeg skulle gjerne handlet en hel hau med ting, og jeg har fortsatt noen ting som jeg tenker på. men jeg fikk med meg to ting jeg er veldig fornøyd med. 
jeg kjøpte meg et kjempe fin smykke, med perler og engel på, jeg la merke til det med en gang og etter noen runder og en tur på kaffe fant jeg ut at jeg måtte tilbake og kjøpe det før noen andre kjøpte det før meg og jeg hadde angret. 
hva er vel noen ekstra kroner i lommeboka om man skal gå rundt og angre på noe man ikke kjøpte? så jeg kom hjem, tok det på meg og sendte en mms til mannen med bilde og tekst: tusen takk for bryllups gaven :) (vi har 3 års bryllups dag til onsdag) 
over er et bilde av halssmykket, ikke så lett og se på bildet men perlene er sånne ugjevne ferskvannsperler. og på englen så står det: sitter på en sky og tenker litt..
og så kjøpte jeg denne lysestaken, har allerede en blomster ampel fra samme kunstneren/keramikkern i samme stilen. og siden lysestaker ikke er noe hun lager så ofte og hadde bare tre med seg på festivalen og den ene ble kjøpt rett før jeg kom og denne hadde veldig fine farger og trykk, ja da måtte jeg jo kjøpe den også. så da sa jeg at det var bryllups gave fra meg til mannen, du kan tro han ble fornøyd med det :) (det siste der var irroni for de som ikke tok den)

1 kommentar:

  1. Nydelige stemningsbilder fra Villvin markedet ♥
    Fine ting "fikk" du med deg hjem også , Ida :)
    Gleder meg til i morgen !
    Skal finne meg en te - kopp ++ :)

    SvarSlett