mandag 6. mai 2013

Ny uke og kick start?!




Er det ikke typisk? Mandag og kick start på treningen.... Men etter mannen har hatt brannvakt en uke og et par uker med lite treningslyst før det, så kjenner jeg at jeg trenger en kick start for å komme ordentlig igang. Og nå er det ikke lenger lenge til sommer og bikini sesong.. Nei for vi er nemelig plutselig i mai, og mai går fort... Så planen (legg merke til planen... er ikke altid ting går etter planen..) er sunnkost og masse trening nå fremover. Vi jobber også mye med å få ting pent på utsiden her og rydder og styrer, har bandt annet fått vekk masse søppel.. deilig! Jeg har en tendens (i hvart fall de to-tre siste årene) til å bli litt små stressa om våren. Man har liksom lengtet etter den så lenge, og når den først kommer så skal man rekke alt.. Altså da tenker jeg mest på ute område rundt huset. Jeg ser på andre i nabolaget og tenker: hvordan får de tid til å få det så pent rundt huset? Så for å ikke bli så stressa i år (som ofte fører til at ingen ting blir gjort) skriver jeg gjøre lister og mål får hva som skal gjøres hver uke, hva mannen skal gjøre, hva jeg skal gjøre og hva vi skal gjøre sammen. For eksempel en ettermiddag tar vi enkel middag (pølser på grillen) og er ute i hagen hvor ungene kan leke og mannen og jeg kan få raket og ryddet litt. Det er viktig at man ikke tar i for mye så det ikke er mulig å få gjort det, da er det lett å miste gnisten. En uke kan for eksempel være et mål å: -kjøre et henger lass på dynga. -rake og rydde litt i hagen. -pusse vinduene på utsiden. 
Sååå mye deiligere når ting blir gjort! Men jeg har en tendens til å skrive litt for mye på "gjøre listene" så jeg må bremse meg selv litt.
Ha en flott uke alle sammen! Har du et triks hvordan man skal få gjort unna alt ute arbeidet i vår?
-Klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar