søndag 7. april 2013

Oppskrift på gulrotkake:

 Tenkte jeg skulle dele med dere oppskriften på en av mine favoritt kaker,
denne oppskriften fant jeg i et bland for mange år siden og har brukt den mye siden.

 Ingredienser:
4 egg
2,5 dl sukker
3 ts kanel
2 ts natron
0,5 ts salt 
1 ts vaniljesukker
1 dl soya eller oliven olje (jeg bruker ofte solsikkeolje)
4 dl gulrotraps (altså revet gulrot) 



 Topping: 
125g philadelphia ost
125g siktet melis
1 ts vanilje sukker

Her bruker jeg ofte hele pakken philadelphia ost og kompanserer med å ta mer melis, da får man dekket hele kaken pluss at philadelphia osten slipper og bare stå i kjøleskapet til den blir gammel, som det oftes gjør hos oss.


ovnen på 180 grader i ca en time. jeg tar den ofte ut litt før, så lenge det ikke sitter noe igjen når jeg sjekker med en skarp gjenstand i mitten av kaken. 

Her har jeg brukt litt revet gulrot som pynt men jeg jeg bruker ofte og lage gulrøtter i marsipan og pynte med de på toppen!

Håper denne kan komme til nytte!
GOD SØNDAG!
-Klem fra Ida-

1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett