søndag 7. april 2013

Oppskrift på gulrotkake:

 Tenkte jeg skulle dele med dere oppskriften på en av mine favoritt kaker,
denne oppskriften fant jeg i et bland for mange år siden og har brukt den mye siden.

 Ingredienser:
4 egg
2,5 dl sukker
3 ts kanel
2 ts natron
0,5 ts salt 
1 ts vaniljesukker
1 dl soya eller oliven olje (jeg bruker ofte solsikkeolje)
4 dl gulrotraps (altså revet gulrot) 



 Topping: 
125g philadelphia ost
125g siktet melis
1 ts vanilje sukker

Her bruker jeg ofte hele pakken philadelphia ost og kompanserer med å ta mer melis, da får man dekket hele kaken pluss at philadelphia osten slipper og bare stå i kjøleskapet til den blir gammel, som det oftes gjør hos oss.


ovnen på 180 grader i ca en time. jeg tar den ofte ut litt før, så lenge det ikke sitter noe igjen når jeg sjekker med en skarp gjenstand i mitten av kaken. 

Her har jeg brukt litt revet gulrot som pynt men jeg jeg bruker ofte og lage gulrøtter i marsipan og pynte med de på toppen!

Håper denne kan komme til nytte!
GOD SØNDAG!
-Klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar