torsdag 20. oktober 2011

kjøpt litt nytt....

De fleste med små barn har kanskje hørt om det danske merket pomp de lux? jeg har hørt om det tidligere og har kikket litt på nettet, men på onsdag forje uke var jeg på sånn "party" eller hva man skal kalle det. hvor det var en som solgte gjennom nett siden og hadde med seg det meste av tøyet hvor man kunne kikke litt på det og få hjelp til å mixe og matche og bestille. jeg måtte jo så klart handle litt til Leah selv om ikke trenger noe noe borstett fra ulltøy og vintertøy, men str. begynner på 80 så det ble ikke noe til Marie. men dette er ihvarfall det jeg kjøpte, en skjorts, en kortarmet bluse, en cardigan og to hårbånd. jeg tok sjansen og kjøpte str 5-6 år siden jenta mi er ganske lang og jeg synes det er kjedelig med tøy som kun passer "akkurat" nå!! str under er jo 3-4 år og hun er jo snart tre og et halvt (hjelpes...!!) så det blir litt smått, jeg har så klart ikke fått prøvd klærne på henne ennå siden det ikke er så morro i den aldern, men jeg så lenge det ikke er for smått så går det jo ann og vokse inni.

ellers var vi en tur på senteret down town på mandag, jeg hadde time hos jordmor først og mannen tok seg fri får å være med og tilbringe litt etterlengtet tid sammen med meg, så da tok vi turen bare for turens skyld etter timen hos jordmora. er mann hjemme så er det somregel ett eller annet hus arbeid som skal gjørs og man er ikke "sammen"på samme måten. det ble selvfølgelig litt shopping da, Leah fikk di søte vottene, ørevarmere og deilige tøfler som hun tusler rundt i her hele tiden. dette kjøpte jeg på accessorize og der hadde de masse søtt til små barn altså, sånnt dill som dette. de hadde små sko med heler i Leah sin str og jeg hadde litt lyst til å kjøpe de for morro men det synes ikke mannen noe om, som allerede synes hun vokser opp alt for fort, var heller ikke noe populært når hun nevnte her om dagen at hun ville ha hull i ørene.


og så kjøpte jeg meg et nytt sengesett, vi har lenge brukt mest flanell senge sett men i det siste takler jeg de ikke så nå vil jeg ha de litt mer stive. dette kjøpte jeg på Home and Cottage og der hadde de jammen mei mye fint sengetøy, jeg har kun vært i denne typen butikker en gang da jeg kikket etter noe spesielt, men sengetøy tror jeg at jeg skal kjøpe her flere ganger, ikke så ille pris på dette heller, kostet 199 per sett.


ellers så går jeg jo her hjemme å venter, ruger og "modnes", humøret svinger fortere enn man rekker og blunke for tiden. i det ene øyeblikket tenker jeg at "jaja ho kommer når ho kommer det er jo ikke så ille å vente" og i det neste øyeblikket kommer frustrasjonen og jeg tenker "kom ut!!!" og "jeg orker ikke mer". det er den frustrasjonen av å ikke vite når det skjer, hvordan det skjer og hvordan det blir når det skjer som kan være litt kjip de siste ukene i svagerskapet. jeg gleder meg veldig til å få henne ut nå og holde henne og se henne, og jeg gleder meg også veldig til å se Leah sin reaksjon når hun møter henne for første gang og besøker oss på sykehuset. dere får bare krysse fingrene for meg og så venter jeg videre jeg :)


-Klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar