torsdag 31. mars 2011

litt dårlig samvittighet...

for dårlig blogging i det siste, men jeg merker formen er stigende så regner med jeg snart er tilbake å blogge som normalt. jeg er glad jeg ikke er så dårlig som jeg var når jeg gikk gravid med Leah, da tilbringte jeg nesten tre hele månder i sengen med kvalmen og oppkast, denne gangen kan jeg telle på en hånd de gangene jeg kastet opp og kvalmen kommer plutselig av forskjellige ting som jeg vet frembringer den. så da er det bare å prøve så godt man kan å unngå disse tingene, som å passe på å få nok søvn og få i seg noe mat så fort sulten kommer. det er værre med andre ting som kan ligge rundt hjemme som plutselig trigger kvalmen, hår foreksempel. ser jeg en hårklyse liggene kaster jeg opp nesten med en gang, og mannen må stå opp hver morgen og stelle Leah sitt hår så jeg slipper det. sist jeg prøvde måtte jeg løpe til toalette med frokosten som var kommet opp i munnen.
men regner med at disse tingene gir seg etter første trimester og det er jo ikke så lenge til, bare to tre uker. jobb går også veldig greit, jobber som normalt, det eneste som bekymrer meg litt er veldig vonde stikkeden følse nederst i magen hvis jeg stresser eller reiser meg litt fort og noen ganger når jeg hoster, men tror det er helt normalt når det vokser nedi der.
våren nærmer seg og vi har hatt noen dager med sikkelig deilig vær her, idag regner og sludder det ute så da koser vi oss inne med stearin lys og te og barnetv. frøene vi sådde i vinduskarmen spirer over all forventning og vi må snart finne på en lur løsning for drivhus i hagen eller på verandan. gleder meg til påsken, da blir det styring og stelling i hagen og på ut siden her, kryser bare fingrene for fin vær og ikke mer snø.

ha en kjempe fin torsdag alle sammen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar