torsdag 25. mars 2010

brownies

jeg baker og leah smaker, det perfekte team :)

oppskrift:


8 egg

800 gr sukker . blandes med eggene som eggedosis   

400 gr smør, smeltes

14 sp oboy eller 7 sp kako, blandes med smøret og så med eggedosisen

400 gr mel

4-6 sp vanilje sukker

2-3 ts bakepulver

stekes i langpanne, som kan smøres eller ha bakepapir i (jeg bruker smør). steks mitt i ovnen på 180 grader i ca 30 min (somregel mer, dyp for eks en kniv mitt i og se at det ikke henger formye dei igjen, litt kan det være fordi brownies skal jo være litt deiete og seig)

dette er ikke noe slanke kake altså. men det passet veldig greit idag når jeg skulle blåse egg som skal males seinere idag. og måtte jo bake også siden jeg skal ha forening. leah malte ett egg og så gadd ikke hun mer. nå skulle jeg egentlig ha baket cupcakes også men hadde ikke mer vanilje sukker etter browniesen så må på butikken først. skal legge ut oppskriften på cupcakes seinere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar