mandag 9. desember 2013

Hjemmelaget julegave fra ungene....




Hjemmelagede julegaver er jo kjempe koselig, og barn synes også ofte at det er gøy å ha "juleverksted" hjemme og lage ting de kan gi bort. Leah og jeg hadde et lite juleverksted i går kveld etter lillesøster hadde lagt seg, og vi laget disse kjempe koslige og søte "snø-kulene"! Og når jeg la ut bilde av dem på instagram (og der heter jeg foresten idamor) ble jeg spurt om ikke jeg kunne lage ett blogginnlegg med fremgangsmåten og slik på disse, og det kan jeg jo selvfølgelig :-)!!
Det du trenger er: -gamle syltetøyglass eller lignede (det viktigste er at de blir tette når du har vann i) -små plastfugurer eller annet å ha inni, jeg har små juletreer som er fra søstrene grene, de passet perfekt. Og de små plastdyrene er fra lekebutikken. -glitter som skal se ut som snø som daler (jeg har kjøpt min på panduro). -superlim (eller annet lim som tåler vann/er vanntett). -glyserol, det fås kjøpt på apoteket og gjør at glitteret daler litt saktere ned. -Og så vann så klart! Jeg dekorerer også lokkene hvis ikke de er så fine, bare med litt papir som jeg limer på. Noen av glassene hadde koselig rødt og hvit rutete lokk så da trengte jeg ikke å dekke de til med papir...
Håper dette var greie tips til noen der ute som vil ha juleverksted og lage hjemme lagede julegaver!
-Klem fra Ida-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar