søndag 21. november 2010

treretters på lørdagskvelden:

vi hadde gjester på tre retters middag igår, det var veldig koselig og maten ble bra det eneste som ble litt stress var at Leah var våknet natt til lørdag med feber og holdt oss oppe stort sett hele natten, slapp og sår i kroppen var hun i hele går og innimellom matlagingen og server gjestene måtte vi løpe noen turer opp til tulla som var kokvarm stakkars.
men det gikk greit like vel og middagen ble velykket tror jeg, og i dag tidlig når Leah våkenet var hun helt feber fri igjen og skravlet som et foss får å ta igjen det taptet fra dagen før tror jeg.

det som også kræsjet litt i går var at jeg skulle vaske ut av den forje leiliheten vår, men med en mann som hadde mye å gjøre på kjøkkenet (ja det er han som kokkelerer her i huset) og en liten tulle som ikke var i form så var ikke det så lett.


så da kom det mildt sakt to engler sendt fra himmelen som holdt på og vaske ned der i hele går og brukte fri lørdagen sin på å hjelpe oss, så tusen millioner milliarder takk til mamman min og bestemoren min som var mine reddene engler i går. jeg må finne på noe til de for å vise min taknemelighet tror jeg..








på menyen i går hadde vi marinerte grillede delte kreps med hvitløks brød til forret, ytrefilet av hjort og rådy med ovnsbakte amaldinepoteter, rosenkål og soppstuing til hovedrett og hjemmelaget karamell pudding med krem til dessert. alt var utrolig godt og passet godt sammen som retter, godt med så flink mann på kjøkkenet og ikke minst en fryd og lage mat på nytt kjøkken :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar