søndag 30. august 2009

lille frøken kantarell..

idag har vi vært på tur og plukket masse kantareller. var egentlig bedt på overnatting på en hytte av ett vennepar, men siden leah har vært våken på natta og vanskelig å legge fant vi ut at vi heller ville sove hjemme og ta en dagstur idag.fant jo super mange kantareller, kjempe gøy..

strålene sol og masse vind, perfekt vær. ellers er det mye mygg..jeg hadde heldigvis nye gode tur sko som mannen insisterte på at jeg måtte få meg, selv om jeg synes det er litt tåpelig å ha alt utstyret før man er de mest erfarene tur gåerne. men angret ikke labbet igjennom siv og gjørme med like tørre føtter..
leah stor koser seg i bæremeisen og oppførte seg eksemplarisk hele tiden. bortsett fra når ho plutselig ble over trøtt og da kom tårer og furting, rett i vogna og få en blund..

vi kom over fine plasser med masse kantareller...
lille tulla synes det var deilig å komme ut av meisen litt og bevege litt på seg og spise litt bolle og drikke masse saft.. bli fisen
se der mamma!dette var faktisk min første sopp tur, men blir nok ikke den siste. så lenge man har med seg så flinke og erfarene sopplukkere som fredrik og mari så er det jo bare kjempe gøy. takk får en kjempe fin dag :) noen som foresten vett om noe godt vi kan lage av fangsten vår? har når tre fulle isboxer pluss litt til...  :)

1 kommentar:

  1. Oi så mye sopp!! Det var litt av en fangst!

    Ang. sovingen til deres lille snuppe så vil jeg bare si at jeg føler med dere, det som funka for oss var å ikke ta henne opp, men trøste alt vi kunne mens hun var i senga, vi satte også på rolig musikk hos henne ved noen anledninger. Etterhvert gikk det jo over, men å være midt oppi det er helt forferdelig!

    Lykke til!!

    SvarSlett