tirsdag 24. mars 2009

inresert i foto?

igår var jeg med på et møte med foto klubben i risør, jeg er intresert i foto men har ikke peiling. tror jeg kommer til å fortsette å gå så jeg lærer litt mer, igår ble det mye info på en gang får min del. og jeg fant fort ut at jeg er totalt grønn når det kommer til data og teknik og alle dupiditer som føller med. hoved grunnen til det er at så fort det er noe galt med dataen eller noe jeg ikke skjønner så setter jeg bare mannen min til å fikse det. han fikser alt, han er en mr fixit man. han pleier å si at jeg skal se på når han gjør det men det gidder jeg altså ikke. men fra nå av skal jeg følle med å lære. ble helt flau på foto klubb møte igår når en hau med 60 åringer kunne mer data enn meg. skjønner jo nå at det kan være lurt å engasjere seg mer, og at det ikke bare er får super data nærder. 

men det skal bli gøy å lære seg å manipulere og fikse litt på bilder å det å bruke kamerats fungsjoner. jeg kan jo ingenting, her går det mest i auto eller så velger jeg å ta av blitsen får jeg liker ikke at alle blir helt hvite i tryne. ellers klarer jeg å ta på sort hvit fungsjonen og jeg kan slette bilder. sikkelig ekspert med andre ord. 

noe av det jeg synes virket veldig artig i foto klubben var konkuransene hver månde. da har de et tema og så kan alle medlemmene sende inn ett bilde som blir stemt på. vinnern velger tema får neste månde. det har jeg veldig lyst å være med på. ikke kun får å vinne, men artig å få komentarer på bildene mine fra litt proffere og erfarne folk.

sjekk ut info om foto klubben og vinnerne av konuransene på www.risor-fotoklubb.no  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar